November

Om dryga två månader är det jul igen. Som alla alltid sagt så går tiden fortare och fortare och jag hoppas det beror på att man fyller sin tid med saker som är både roliga och viktiga. Inte att det är en åldersgrej (närheten till döden) som gör att man bara upplever att tiden går fortare.

Julen kommer nog som vanligt firas i Norge och på arbetsplatsen. Det ser ut som om jag börjar julaftonsnatten och sedan jobbar hela helgen fram till efter nyår. Den helgen hade jag kunnat vara utan eftersom det sällan är speciellt hyggligt att jobba på en akutmottagning en nyårsafton.

Idag är det dock grått och trist här i Västervik. Det är hyggligt varmt men jag tror vi ska finna på inneaktiviteter idag. Badhuset var ett förslag från Sivan, men de öppnar först i morgon efter 6 månaders renoverimgsstägning.
Kanske vi i stället ska ägna oss åt hurrengöring, alternativt matlagning inför arbetsperioden som börjar på tisdag i nästa vecka. Jag har tänkt att denna periods mat blir chorizopizza, gryta av ett eller annat slag och någon form av paj, vi får se vilken.

Appropå dagens titel och varför jag skriver november när vi fortfarande är i oktober så¨har det med dagens bild att göra. Novemberkaktusen som under flera år troget varslat om att november är i antågande. Den har tagits ner i storlek, men blommar troget i ett par veckor varje år så här dags. Vi har även en vit som (om jag minns rätt) kommer om ett par månader.


Kommentarer
Postat av: HerrE själv

Tack för både tips om bin och skvallret :)

2009-10-23 @ 18:28:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0