Och ute faller regnet.......

Kanske blir man känsligare med åren, men detta året är november det nederbördskraftigaste jag kan minnas. Såklart har det regnat mer något år, men detta tycker jag börjag bli för mycket.

Under natten svängde det från minus till någon grad plus och uppåt fjällvärlden blev det såklart fruktanskvärt halt. Den här natten gav inte trafikolyckor, men väl ett par halkolyckor. Vi fick också in säsongens första skidolycka. Anläggningarna är i stort sett i full drift och turistfströmmen har börjat.

När jag ändå är inne på jobbet kan jag avslöja att vi var på kurs i veckan. Där fick vi veta vilka djur vi var på jobbet. Både när det var stilla, men även när det blåste på ett eller annat sätt. Vi fick också besök av en föreläsare som skulle motivera oss. Motivationskurs!!!!

Vad är det då med det undrar läsaren av bloggen? Jo, är det en sak jag lärt mig är det att när arbetsgivaren kommer skakar fram pengar till en motivationsföreläsare som kostar skjortan, då vet man att det stundar dåliga tider. Man vet inte helt vad, men eftersom "vårt" sjukhus slagits ihop med tre andra och varav två är betydligt större så anar i alla fall jag att vårt sjukhus inte kommer växa framöver. Nej, men pratar om besparingar och effektivisering av kliniker och det kan nog det mest korkade stolskott lista ut vad det innebär.

När man sedan så slantar upp tiotusentals kronor så har jag en aning. Jag tror det finns anledning att återkomma till ämnet då vi får framtiden presenterad under nästa år.

Tänkte bara helt kort nämna ett framtida ämne till bloggtema. Kungahuset och framför allt vår tyska drottning. Jag säger tyska, för efter snart 40 år i detta land pratar hon fortfarande svenska som en invandrad flykting på fjärde året i landet. Jag såg en bild på henne och vad temat på den bloggen blir, det kan säkert många gissa. Ledtrådar är botox och skalpell och språkundervisning för invandrare.........

Mo(ro)tivator




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0