I tvivel

Idag har jag så varit iväg till Norefjell igen. Jag var där när dom öppnade klockan ett (eftermiddagspasset) och så började jag med att försöka omsätta teori till verklighet. Ganska snart kände jag att jag hade kommit på vad felet var sist. Jag behärskade att kant ställa på hälsidan, men på tåsidan fick jag inte till det. Någon gång gick det, men det slutade hela tiden med att jag endera skar ner i snön och slog framöver, eller att jag bara miste kontrollen över  svängen och föll när jag gick för högt upp i högersvängen.

Man kan gott säga att jag misströstade och nästan lite uppgiven bestämde mig för att ta liften högst upp i backen där det finns ett par långa blå backar. Det var nämligen så att när farten blev tillräckligt hög, föll jag. Troligen för att jag var feg, rädd för att ramla och slå mig, alternativt bryta ett ben. Jag tänkte att det säkert inte är så att 50-åriga gubbar ska hålla på med sådant. Speciellt inte när dom redan från början har få års skiderfarenhet.

Hur som helst så ordnade det upp sig efter lite nötande och när jag gjorde dagens sista åk så hade jag i alla fall lite kontroll över högersvängen. Vänstersvängen sitter hela tiden, oavsett lutning på backen.

Jag är därmed återigen hoppfull och till dig som undrade om du som 19 åring var för gammal för att börja åka snowboard säger jag tröstande. Det är du inte. Bara kör på du så går nog det med :-)


Kommentarer
Postat av: Anonym

En varning - Akta Dig för sista åket....

2009-03-16 @ 22:35:34
Postat av: HerrE själv

Problemet är..... att ska man akta sig för det sista åket så blir dagen väldigt kort.



Fast jag förstår vad du menar. Trött och lite ofocuserad!

2009-03-17 @ 00:05:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0