Utökning i familjen

I morgon är de dags. Vår nya familjemedlem kommer under förmiddagen. Det är en katt och hon heter Minoe. Hon är fem år gammal och av sorten oriental. För den som inte vet så kan jag berätta att det är en släkting till siamesen.

Hennes familj kan inte ha henne längre och väljer därför att sälja henne till någon annan som är intresserad. Då dök vi upp. Jag har i flera månader tittat efter en kattkompis till Desmo som blir lite övergiven i framför allt arbetsperioden. Eftersom vi är lite kräsna så dög det inte med vad som helst och jag var heller inte helt sugen på att betala 5-6-7000 för en raskatt (dom kostar det som ungar).

Så dök denna annons upp för någon månad sedan och jag tittade och tänkte jag skulle höra av mig. När sedan vår kattpensionatkvinna kom med en lapp och den tjejen var det bara att höra av sig till ägarna. Efter en del mailväxling fram och tillbaka så blev vi godkända. Tiden sattes till denna första semestervecka då vi har möjlighet att vara hemma och ta hand om fröken i det nya hemmet. Det innebär ett par veckors arbete med att träna in henne på våra vanor och liv. För tanken är att hon ska kunna gå ut och ha ett fint kattliv precis som vår Desmo.

Jag återkommer i morgon mer mer bilder och info


Kommentarer
Postat av: Systeryster

Spännande med tillökning i familjen :-) Lycka till!

2009-07-22 @ 12:52:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0