Sova, äta, jobba och en stund i solen

Halva arbetsperioden är gjord och norsk sjukvård är snart lika sinnessjuk som den svenska. Mer om det då jag kommer hem och har tid.

Det är varmt här och solen skiner. Det är lite som förra gången då vi sova bort dagarna i etapper. Just nu har jag varit ute i solen en stund som ska nu äta pizza. Det är en ny hemlagad favorit som egentligen bara har två ingridienser förutom basen. Det är choritzo och jalapénos. Toppengott och starkt så det ångar ur munnen.

Jag jobbar som vanligt nätter och Sivan jobbar kvällar. Det innebär en timmes samvaro på eftermiddagen och kanske en liten, stulen kyss bakom en dörr på akutmottagningen om vi ses när hon går hem.

För sista gången bor vi uppe på sjukhusområdet. Det är lite märkligt eftersom jag nu bott här i snart fem år. Nu är det nya tider och ett nytt boende som gäller. Jag återkommer till det framöver då allt är i hamn :-).

Vi hörs!


Gyrihaugen med milsvidd utsikt åt alla håll

Kommentarer
Postat av: Siv

ALT på bildet er vakkert! God natt og god vakt!

2009-07-17 @ 23:07:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0