Moms tillkommer

Jag som flera gånger per dag är ute på diverse sajter där man köper saker har noterat en sak till (förutom överord, superlativer och direkta lögner). Det senaste och som tilltagit under något år är just moms tillkommer!

För ett jävla trams!

Att som privatperson sätta ut en vara till ett lågt pris (för den delen även som företag med annons på privatmarknaden) och sedan hävda att moms tillkommer. Hur ska det fungera om jag som privatperson köper? Jag har inget momsfråndrag. Det här är inget annat är larv, jox och bedrägeri.

Mitt råd är att bojkotta dessa fixare. Låt dom sitta med sina grejor till dess att de blir seriösa säljare.

Exemplet som idag fick mig att reagera finns här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0