Har jag levererat?

Första gången tänkte på det var under förra säsongens idol. Helt plötsligt kom det över mig. Ordet leverera. Helt plötsligt var det ett otroligt tjat om att leverera och de stackars sångarna matades med att de inte levererade som det borde, eller att de levererade som förväntat. Artisterna fick också höra att de var tvugna att leverera si eller så till nästa vecka. Just ordet leverera blev jag nästan knottrig av till slut då det användes 5-10-20 eller 25 gånger per program.

Så har ordet hängt kvar. Det är alla som överhuvudtaget gör något som levererar. Det är artister, idrottsmän, konstnärer och ja, till och med vanliga yrkesmän levererar. Idag presterar man inte, utan man levererar.


För övrigt och för den som undrar hur det går med den lille hurpekärringen (Minoe) så kan jag berätta att hon fortfarande spottar och fräser när den oskyldige och världens snällaste Desmo kommer närmre än 30 cm. Hon har nosat honom i rumpan och bak på ryggen, men han får inte komma nära. Dock så inser vi att det är fem dagar sedan hon kom och dom ska inte sitta i samma bur än på fyra veckor.


Desmo och madame Minoe ute i solen på piazzan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0