Häckmarodören

I går eftermiddag var Sivan och jag på promenad. Vi skulle gå till Volvo och hämta bilen som var på den årliga servicen (4500 SEK) och som jag inte kan låta bli att reta mig på. Vad får man för de pengarna? Jo de talar om att mina nya däck är ok. De talar om att alla lampor är ok osv, osv. Sen får man olja, tändstift och såklart den obligatoriska litern med spolarvätska till det överkomliga priset 49 kr.

Problemet med servicen är att om man väljer att inte göra den gäller väl troligen inga garantier. Likaså blir det ett rejält bakslag den dagen man ska sälja bilen. En hopplös sits alltså som nu i alla fall är gjord. Jag passade såklart på att åka upp till besiktningen direkt efteråt med tanke på eventuella reklamationer.

Såklart blev det inte det.

Detta var en introduktion till häckarodören. För när vi kom två kvarter bort reste sig krabatan på korten nedan upp. Han läg på en liten kulle max fyra meter utanför huset och han låg kvar så länge att vi hann ta upp kameran och få ett kort. Sen gick han. Sakta, sakta och det var först när grabbarna i 10-årsåldern kom cyklande pch pratade som han klev iväg med lite fart. Fast det blev inte så långt. Han gick helt fräckt över till den andra sidan på huset.


Näääh, kommer ni o stör mitt i slummern


Ska ni ha ett par bilder? Ok!


Skynda er på för det kommer mer folk


Suck! Nu har jag ledsnat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0