Världens bästa silvertejp

När vi i söndags var nästan framme i Nyköping, dvs hade åkt typ 18 mil kom jag av en eller annan anledning att tänka på takboxen. Nästa steg gav en fasansfull tanke. Nyckeln!  När takboxen köptes fick Sivan en nyckel och jag tog den andra. Var hon gjorde av sin, det vet vi inte. Min sitter på min nyckelknippa. Det var bara det att nu satt vi i Sivans bil och min bilnyckelknippa låg kvar hemma. Sivans nyckel då? Nej, den var borta!

Nu skulle vi stanna i Nyköping och hämta up ungdomarna med en massa väskor. Skulle vi vända  och hämta nyckeln? Nej, det var uteslutet. Så vad göra?Jo, vi tog vägen förbi Flen och föräldrahemmet. Min far var inte hemma, men det var däremot hans verktygslåda. En stor mejsel, en ännu större hammare och en rulle silvertejp räddade denna resa. Ett par kraftiga slag med en mejsel och hammare rätt in i låset fick altt att sprängas. Sen var det bara att dra bort hela anordningen och låna ett par varv med  silvertejp runt hela takboxen och så for vi.

Mot Sälen, och det fungerade förträffligt.


 
Silvertejp byttes mot spännband på hemresan


En extra tejp över det tidigare låset

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0