Ute för andra gången på fjorton dagar

Kylan håller Norge i ett stryptag. Det har den nu gjort i över en vecka och som jag tidigare berättat så orkar jag inte med denna temperatur. Den är bitande kall och efter fem minuter ute så sprängvärker det i öron, tinningar och pannan. Då är det bara att så fort man kan komma inomhus.

Idag (i stället för i onsdags) hade vi bestämt att vi skulle till byn. Jag skulle titta på byxor och Sivan skulle kika på lite av varje. Det fanns tyvärr inte byxor på salg, men jag får vara nöjd med de jag fann ändå. Eftersom det nu är snart fyra år sedan jag köpte jeans så kan jag väl inte klaga om det blir någon tusenlapp per par.

Väl hemma igen så har jag ätit köttfärspizza och Sivan sitter med en stark och god kycklingpaj. Till natten blir det kycklinglår, brytbröd och en massa fullmogna tomater med salt och grovmalen svartpeppar på.

Det är den näst sista natten på jobbet...

Yipppppieeeee!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0