Tisdag i Sälen

Så har vi åter lagt en dag bakom oss. Denna dag, precis som igår har gått i grått. Det har snöat och snöat. Det har formligen vräkt ner och till det har det blåst. Kraftiga vindar som tvingat oss att använda balaclavas som täckt hela ansiktet. Till det har vi haft hjälmar och skidglasögon så ingen hud överhuvudtaget varit direkt utsatt för vinden och snön. Faktiskt rätt så skönt. 


Snögubbens topprestaurang vid Lindvallen

Vi åkte direkt  bort och tog transportliften till Lindvallen. Där var det betydligt större och blåste om möjligt ändå mer. Det var så dålig sikt att det inte gick att se mer än 20 meter vllket förtog lite av glädjen eftersom man inte hade en aning om vad det var för backe man befann sig i. Vi valde därför att ganska tidigt ta lunch uppe på Topprestaurangen. C och jag åt gulasch och P och Sivan åt annat, mindre, både gott och nyttigt. Efter maten hade vinden ökta ytterligare och vi valde därför att sätta kosan åter mot Högfjället.


C och Petra påväg utför

Väl hemma igen så visade det sig att det blåst igen i backarna även där och det var tungt och svårt att åka. Sammanagt var vi kanske 8 stycken som åkte i backarna. Strax efter klockan tre var vi så trötta att vi gav upp och åkte hem och fikade.


Igensnöat överallt

Nu till kvällen var vi varit på promenad. Vi har handlat och ätit. Vi har spelat yatzy och druckit vin och nu väntar vi på kvällen så vi kan sova. Kropparna är trötta och musklerna ömma. Det gäller samtliga.


Sivan, min vän, utanför stugan

I morgon ska Petra och jag bege oss till de lite lugnare backarna. Hon ska fartträna och jag ska lära mig åka snowboard. Jag har gett mig tusan på att klara backen utan att ramla innan kvällen kommer. Det blir något att bita i.....

Snöfall påväg hem från butiken

Kommentarer
Postat av: Ninni

Vilka underbara snöbilder, det bådar gott i fall jag åker till Sälen om några veckor. Jag önskar er all lycka imorgon med fartträning m.m

2009-01-20 @ 22:37:19
Postat av: anna

Blåsigt & snöigt men vackert... Det är inte utan att man blir lite avis för här sitter man och åker runt på moddiga & hala vägar i ett mulet mörker hela dan.

Men hoppas att ni får se solen också!

2009-01-20 @ 22:45:06
URL: http://annatanker.blogg.se/
Postat av: anna

hoppsan...slant visst...

2009-01-20 @ 22:45:48
URL: http://annatanker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0