Söndag och väntar



Som jag berättat tidigare så präglas Norge av köer, köer och köer. Jag minns mitt första år här då jag med stora ögon tittade på trafiken som på riksvägen passerade, strax utanför sjukhuset jag arbetar vid. Då var det påsk och det var kö så långt öget kunde se. En kö som började redan på förmiddagen och som bara sakta rörde sig framåt.

Så höll det på hela dagen och ända fram till kvällen.

Påsken är här, årets värsta tid när det gäller trafik och köer. Idag är det söndag efter jul och nyårhelgerna, vilket återigen innebär köer och stillastående trafik. Det är alla människor som varit i fjällen, eller varit på östlandet (bl s Bergen) som måste passera förbi denna trafikkork som Hønefoss är.

Efter ett par år här till lands har vi lärt oss att tänka innan vi sätter oss i blen. För inte är det kul att slänga bort två timmar eller kanske mer  på att stå i kö.Jag har därför valt att vänta med att åka till sena kvällen. Jag säger hej till Sivan när hon kommer hem och sticker sedan iväg runt 23-tiden. Det innebär att jag är hemma vid 06 om allt går som det ska.

Vi hörs i morgon, då från Västervik Sweden!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0