Min (nya) frisör

Jag berättade för något år sedan om min trevlige frisör i Norge. En kurdisk man som till det makalösa priset 150 kronor klppte jättebra. Den enda nackdelen (möjligen och kanske därav det låga priset) var att han inte klippte som jag ville. Han log ooch nickade och så klippte han precis som han ville själv.  Inte dåligt på något sätt, bara lite för långt. Sade man sedan att det skulle vara kortare log han och så klippte han i luften ett par minuter för att sedan fråga om det var bra.

Det var det!

När vi sedan flyttat blev det återigen dags att finna en frisör Det är inte det lättaste om man som jag är lite snål. Jag räknade en gång hos Femina i Norge att det tog 6 minuter att klippa mitt hår. Större delen med maskin och sedan stod hon och klippte lite i luften för att få tiden att gå. Det kostade 360 NOK. Inget som jag har lust att lägga pengar på. Tänk vilken timmpenning. Det borde få en eller annan som sysslar med olaglig verksamhet att tänka om. Kanske bli frisör.

Nåväl. Här i staden finns två frisörer och jag har varit hos båda. Priset? 240 kronor som av en slump hos bägge. Den första jag var hos vara bara sådär, även om han var en hygglig prick. Den andra var bra på att klippa, men ingen hygglig prick. Nej han är sur och lite omedgörlig. Har aldrig tid, vare sig det är kunder i salongen eller inte. Det blir i så fall ett nja, kom tillbaka om en kvart, tjugo minuter så får vi se om det går. Han har dessutom så höga tankar om sig själv så han hävdar att han lärt upp stadens samtliga dem och herrfrisörer. Är det möjligt?

En sak har dok alla frisörer gemensamt. Dom tycks alla arbeta efter att kunden har alltid fel och så klipper dom som de själva tycker är rätt och snyggt...

Klippa sig måste man dock, eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0