Mer reklam för mobilt bredband

Som jag tidigare berättat så skaffade vi oss ett norskt mobilt bredband. Det var NetCom som hade erbjudande om ett fritidsabonnemang. Fri surf mellan 17-08 och hela dygnet på helgerna. Då vi snart planerar en tur upp till Sälen för ett par dagars skidåkning fick jag idéen att titta vad som finns på marknaden här hemma.

Efter att ha kikat på 3, Telia, Bredbandsbolaget och Telenor fanns det bara två alternativ som passade vårt surfmönster. Det var Telia som för 99 kronor i månaden (för de som redan tidigare hade abonnemang hos dom) erbjöd mobilt bredband. Men eftersom vi inte stadigt och året runt är på resefot, alla fall inte för stunden, så får det erbjudandet stå i väntan inför framtiden.

I stället fann jag hos 3 ett kontantabonnemang där man kan välja för att betala för en dag, en vecka eller en månads surf. Det kostade också 99 kronor i startkostnad och sedan utifrån vilket tid man väljer att betala för. Så det beställdes och kommer noga utprovas under sälenveckan i slutet på januari.

Jag återkommer med en recension....


Kontantkortssurfing från 3 kan du finna här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0