Ingen skridskodag

I stället blev det en stilla dag med ärenden och lunch på stan. Det regngråa Västervik är i alla fall varmt, men idag har det återigen fallit lite vått. Inte regn i dess egentliga mening utan bara något som kommer ner. Asfalten som ligger där hela tiden blir fuktig, men inte våt. Vi blir det inte heller, men något är det i alla fall.

Klockan12 idag kom min dotter med bussen från Sörmland. För den som inte vet så är det jobbarvecka från och med i morgon natt och hon har varit snäll och ska titta till katten ett par dagar tills Sivan kommer hem. Den här friperioden har vi både hunnit med Åland och Sälen så Desmo (vår abbysinierkatt) har redan fått sin portion av att vara bortlämnad. Det är skönt att kunna lösa det på detta sätt.

Lunchen intog vi på stan idag och sen har vi varit runt och handlat. Väl hemma så blev det slappa och surfa lite medan vi fikade och pratade. Efter någon timme blev vi så akut trötta så vi behövde sova middag, men eftersom klockan började bli mycket valde vi i stället att gå en långpromenad innan vi började med maten.

Väl hemma snodde jag ihop en pizzadeg och medan den blev klar stekte jag köttfärs som ska med till Norge. Sen gick resten i ett nafs. Petra bakade ut degarna och jag slängde på pålägget. Veggopizza till henne och köttf'ärs och bea till mig. Till dig kära Sivan blir det en bit kvar som jag tar med till Norge.

 
Hembakt pizza och ny film med Leonardo Di Caprio

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0