Den godaste pizza jag någonsin ätit?

Igår när vi åkte hem från Sälen slumpade det sig så att vid tvåtiden då vi blev akut hungriga, just då dök det upp en liten märklig restaurang/pizzeria. Den låg just där,när hungern slog till och precis efter att jag lovat att stoppa på det första stället som i alla fall inte såg helt jäkligt ut.

Denna restaurang låg exakt på gränsen för vad som kunde passare som acceptabelt eftersom alla var överens om att pizza dög till lunch. Nu visade det sig att dom även hade a la carté, kebab och lite allt möjligt att välja på.

Väl inne så blev jag lite missmodig för inredningen var av det trista, enka och lite uppgivna slaget. Det kändes som att sitta i en billig pizzeriabarack och äta. Hur som helst så beställde hela sällskapet pizza och efter en massa språkliga? förvirringar blev det så beställt. God sallad och härlig dressing bjöds. Iskall Cola och sålångt helt var allt okej.

C och jag hade beställt halvt inbakade pizzor och tjejerna varsin liten vanligt rund. Så kom dom in. Våra inbakade såg otroligt märkliga ut och när sedan de andra två pizzorna kom funderade vi på om dom beställt den amerikanska varianten eftersom dom var så tjocka. Nu gjorde inte det ett enda dugg eftersom det troligen var de godaste pizzor jag ätit. Både Sivans och  min får en hög femma av fem möjliga.

Petra och C då? Jo de var mer eller mindre lika nöjda dom. Så har ni vägarna förbi Ludvika, stoppa då vid Rossa, camping, bar, pizzeria och pub. Jag lovar att du inte blir besviken..


Sivans pizza, Garlic lovers

Nu är det snart kvällsmat. Potatis och morotsklyftor, bea och vitlök-o chilikryddad helstekt fläskfilé. Till det ett glas rött. Sedan packar vi för skridskor i morgon. Det blir havet vilket ska bli spännande. Vi hörs efter det...

 
Rossa, bara ett par km norr om Ludvika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0