Snowboarddax

Så kom jg äntligen till skott med snowboarden jag jagat här i Norge. Detta mycket till tack Sivan som haft det stora tålamodet att sms;a en strulig människa gång efter annan. Igår kväll fick vi tIll ett möte.

Det började illa för då vi skulle starta bilen min var den helt död. Det var inte ens lyse så det tändes en lampa i intrumentpanelen. Vi skuffade den ut ur parkeringshuset och nerför den långa backen, men inget liv. Fort upp (vi hade bestämt mötestid i Bærum klockan 17 och nu var vi cirka en kvart sena.

Iväg och så in på vägen vi trodde var rätt. Det var den inte. Nu började strulet. Fram och tillbaka och ingen att fråga. Ett par samtal senare var vi om möjlgt ännu mer vilse. Sivan ringde mannen i familjen till snowboarden och han rörde till det ytterligare. Han beskrev nämligen vägen både från Oslo och Hønefoss samtidigt. Vilket såklart skapade en otrolig förvirring.

Till slut kom vi fram tack vare en dam som gav oss en hygglig beskrivning. Snowboarden visste jag var  fint skick och den överträffade mina förväntningar. Den var helt i nyskick. Inte en repa, inte en skada. Varken på ovan eller undersidan Däremot var skorna för små. De gick på men klämde tårna så det omedelbart stod klart att de inte gick att använda.

Nu återstår att finna att par nya och fina, gärna ett felköp på bruktmarknaden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0