Möjlig kombination

I vår hybel fann vi ett kombinationslås på golvet (det städas nämligen inte speciellt bra här, ibland inte alls) och så blev vi lite nyfikna. Det finns tre hjul med siffrorna 1-9 och eftersom låset var litet och behändigt tänkte vi att det inte kan vara så svårt att få upp.

Jag började med huvudräkning på hur många möjliga kombnationer det fanns (tänkte att det inte kunde vara så många) men fick efter en hel kvälls snurrande gav jag upp,  i alla fall tillfälligt. Jag försökte finna antalet möjloigheter på internet men fann bara lås med fyra möjligheter. De hade så många så har tre hjul bara hälften blir det ett väldigt jobb att snurra sig igenom allihop.

Nu sitter både Sivan och jag och snurrar på måfå när vi tittar på tv, men jag ska ta mig en funderare om jag ska se det lite mer vetenskapligt och sätta mig och arbeta mer effektivt. Fast då försvinner ju också nöjet...



Kommentarer
Postat av: Pappis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har provat ett sådant lås,ja gav upp efter ca:6 månader.Ja önskar er lycka till P.O K. Å hällsa å ha dä.

2009-02-26 @ 16:56:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0