Karbinhakar till livlinan i ryggsäckarna

Innan jag for hit så letade jag efter karbinkrokar. Jag var runt i lite olika butiker och jag var på nästet. De jag fann och som var minst 10 cm och godkända kostade minst 120 kronor styck. I en del butiker upp emot tvåhundrakronor. Det var lite väl dyrt för något som jag troligen sällan eller aldrig kommer använda.

Så idag när temperaturen var lite dräglig passade jag på att fara ner på byn. Efter diverse besök i sportbutiker och biltillbehörsbutiker fann jag till slut det jag sökte. 12 cm klätterkrokar som dessutom var CE godkända. Priset låg förvånande på 70 NOK. Det bekräftar bara att fritidsutrustning långt ifrån alltid är billigare i Sverige än i Norge. 

Nu återstår bara att koppla dessa två till livlina och fångstband och sen kan vi hoppas att vi aldrig kommer behöva använda detta i ett skarpt läge.


Karbinkrok för livlina vid långfärdsskridskoåkning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0