Grilldag på Gränsö

Våren har kommit till Västervik. Prommenaden vi gjorde i solsken på söndageftermiddagen visade att det börjar grönska vid söderväggarna. I vår rabatt på kortsidan har massor av grönt kommit upp och det ska bli spännande att se vad det består av. Vid flera andra hus var snödropparna utslagna och det droppade vårlikt från taken.

Jag fick lite känslan av vår och for därför iväg och stortvättade bilen efter Norgeturen och väl hemma dammsögs den också. Solen sken och man hade verkligen en känsla av vår, trots att termometern bara visade på tre grader i skuggan.

Dottern och jag packade ryggsäcken med kaffe, korv och korvbröd (sojakorvar för Petra) och så for vi ut till Skanvik på Gränsö. Där parkerade vi bilen och gick sedan utefter klippor och strandkant till lillön och en grillplats. Jag fick prova min nya fällbara såg och så fick vi ihop lite virke till att tända en brasa. Korv grillades i värmen och kaffe dracks innan vi packade ihop och gick hemåt.

Det var en perfekt tur. I morgon åker Petra hem och då hoppas jag på skridskor på hjorten med Sivan.


Lillön på Gränsö, men bedårande utiskt mot havet


Den nya fällbara sågen för skogsturer, vedeldnng och korvgrill

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0