Full fart

Här i Västervik håller vintern i sig. På morgon idag fick jag sms från skridskograbbarna som fått för sig att isan på Gamlebyviken var okej att åka på. Jag hade inte möjlighet att vara med då jag skulle röja lite i huset och packa innan färd iväg till jobbet.

Nu fick jag ett nytt sms på eftermiddagen där det stod att dom hade tagit sig över till Piperskärr, tvärs över viken. Det var gott om vindbrunnar och isen var tydligen genomgående svag. Har jag tur ligger den till nästa vecka då jag åter är hemma från Norge.

Vi har som vanligt varit ute på skidstur och den sista turen blev en lite speciellt tur. Vi hade först planerat att gå två mil och få en riktig genomkörare, men ödet ville annorlunda. Vi fot iväg ut på sjön i ett rasande tempo och de första fem km gick väldigt fort då vi hade medvind i ryggen. När vi sedan stoppade för att ta av skidorna och gå över en väg, med tanke att fortsätta på andra sidan fick jag se att fickan jag borde haft bilnyckeln i var öppen. Självklart var det ingen bilnyckel där.

Nog var jag säker på att den satt kvar i bildörren, men vi visste inte. Alltså var det bara att vända om och gå mot vinden den här gången. Sivan drog upp tempot och jag följde efter, kikandes utefter skidspåret om det kunde ligga en nyckel ett eller annat ställe.

Trötta och svettiga kom vi så fram. Bilen stod kvar och väl framme vid den så satt bilnyckeln som väntat kvar i dörren. Det var tur att den stod lite för sig själv eftersom vi båda hade lämnat våra plånböcker kvar.

Efter det så begav vi oss hem. Hyllorna i tvättstugan skulle monteras färdigt (se Sivans blogg) och så hade vi köpt en byggihopsjälvskänk som förströelse.

Den återkommer jag till senare.


Kommentarer
Postat av: Anonym

SNYGGT! Själv håller vi på och packar ihop morsans sista. Imorgon går flyttlasset och på söndag planerar jag att ha full ordning här hemma! Kramkram

2009-02-19 @ 19:25:57
Postat av: Pappis!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja undrar om det hänger i hop,skidturer och borttappade nycklar.Har visst hört det någon gång.

Ha det Å hällsa.

2009-02-19 @ 21:49:30
Postat av: systeryster

Ha, ha. Det var nog allt meningen att ni skulle ma en liten motvindstur också :) Tur att allt gick bra och att bilen fanns kvar. Snyggt med skänken!

2009-02-20 @ 11:04:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0