Söndag och lucia

Så har i stort sett en arbetsvecka gått. Sivan jobbar i kväll och dag i morgon och själv har jag bara en natt kvar. Det har varit en märklig arbetsvecka med massor av jobb och en god del stök. Det kulminerade i natt som var med den största festdagen innan jul. Det traditionsrika julbordets stora dag.

Eftersom norrmänn rent generellt dricker betydligt mer än jag är van vi från Sverige händer det också mer bland både kvinnor och män. Förutom sedvanliga arm och benbrott tillsammans med axlar som hoppat ur led har vi och legevakten fått roa oss med misshandel och knivskador, brännskador och ett regelrätt knivöverfall som bara genom tur slutade hyfsat.

I kväll packar jag ock städar. Jag ska sova fram till lunch i morgon och sedan är det dags att tömma vattentankar osv innan jag hämtar upp Sivan kl 15 då hon slutar. Vi fegar lite med vatten i vagnen eftersom det inte är kul att komma tillbaka om strömmen har gått och det står vatten i toalett och i rören.

Jag har också startat volvon för första gången på en vecka. Det blir den som går till till Sverige denna gång eftersom jag hoppas på att få en lackskada fixad innan jul. Blir det klart så kommer vi säkert åka och slita lite på saaben som bara gått obetydligt längre än volvon.  Jag har också huggit igenom en cm is på bilrutorna. Temperaturen ligger nu på ca minus fem och det är planerat mer snö till veckan.

Återkommer på tisdag.
Ha det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0