Söndag den 2:a advent

Dagen idag går som alltid innan arbetsperiod i matens tecken. Idag har jag lagat köttgryta, baconpannkaka och en stor form lasagne.

Vi har också hunnit gå en promenad i det nya området. Det var visning på de nya alléhusen och vi som är lite nyfikna tog oss ut när det hade varit öppen någon timme. Det är ju smart att inte trängas tänkte vi. Jo, pyttsan!

Det stod bilar just överallt och väl framme vid huset visade det sig att det var tio meter kö för att komma in. Det var inte bara kö utan folk stod i bredd för att få se hur det ser ut. Det var inget för Sivan och mig som i stället gick en tur i området. Du kan finna SvenskFast bilder om du klickar här.

Hur som helst så undrar jag hur det går med försäljningen idag eftersom det ibland såg ut som om det brunnit på servicehuset och att gamlingarna var tvugna att skaffa ny bostad. Jag har svårt att se dessa som potentiella köpare eftersom många av dom definitivt inte orkar hus i två etage.

Nu gick vi en vända och vi tror att det kommer bli två grupper med 10 + 10 radhus på vardera sidan om allén.. Väl inne på området nerot sjön har vägarna iordningsställts och gatlyktor är monterade. Kvar att göra är att asfaltera. Det ser dock inte ut som att det är någon aktivitet på de utstakade tomter som gränsar ner mot sjön vilket jag kan förstå med priser på upp mot 2,6 mille för bara tomten.


Alléhusen sett ute från gatan


Från kortsidan


Så här populärt var det att köa i solsken


Väggarna på de sista husen är resta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0