Vår, en gång till

De sista månaderna har vi verkligen inte haft speciellt bra väder i vår arbetsperiod. Det har under vintern varit minus 20 grader, om inte kallare. Hösten och våren har bestått av dimma eller gråväder. Denna gång har vi däremot fint väder. Nu är inte vädret hela saken, eftersom man sover betydligt godare i kyla och gråväder än i värme och solsken.

Här är bare en tunn vit gardin för sovrumsfönstret som vätter rakt åt söder. Det gör att vid lunch är det så pass varmt att det inte går att sova längre. Då går jag upp och äter frukost och sedan blir det gräsmattan utanför huset ett par timmar. Därefter blir det dusch, mat och så sängen igen för ett par timmars sömn.

                                                                                                                     

Här ligger de sista snöresterna kvar (mycket på norrsidorna i skogen) och folk håller på och byter däck på sina bilar. Eftersom vi runt oss har ett antal hyreshus som tillhör högskolan märker vi av våren i dubbel bemärkelse. Två hus bort är det den värsta festen. Där har det spelats housemusik så det dånar i hela området, sedan jag vaknade klockan 12, folk skriker och smälller och på grannarnas uppträdande gissar jag att en poliskontakt inte ligger alltför långt bort.

Jag går på jobb och stackars Sivan får försöka sova så gott det går.

Vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0