Uppifrån och ner

Så är huset städat. Riktigt storstädat med våtdamning, dammsugning och golvtork. Dessutom är det mesta som legat framme och skräpat undanplockat. Det var skönt. Nu slipper jag det på ett tag, i alla fall tills Sivan åter ät hemma och kan hjälpa till. Att jag gjorde det idag var av rent strategiska skäl.

Skulle hon ha ett eller annat påpekande så kan jag alltid säga att det är ju över en vecka sedan jag städade och Desmo, han stökar till så dant. Dessutom är han väldigt smutsig om fötterna när han springer in och ut.

Det blev också tid att fundera på mat. Jag kom fram till att nästa veckas norgesmatsedel blir av det gammaldags slaget. Det blir kycklinggryta, ugnspankaka och makaronilåda så nu piper jag iväg till affären.

Föresten.... Om man säger piper iväg, så har man direkt avslöjat hur gammal man är va?

Ha dé


Kommentarer
Postat av: litentanta

Ok, rätt tänkt med städningen, jag besöker mitt särbo så sällan att det hinner bli så grymt skitigt varenda gång han MÅSTE städa, men ha detta i beaktande... Trots att det blir tio mils körning totalt för att hämta mig på busstationen så är golven fortfarande dyngsura när jag kommer fram...



Om han sparar på det in i det allra sista? Jo...troligtvis :-)



Och en litentanta, 40 år ung, säger också pipa iväg till affären..hehe!

2009-04-21 @ 23:39:17
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: P3

mm.. pipa iväg är ungefär som att säga att du gått över strecket till urgammal. ;)

2009-04-22 @ 10:47:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0