Arbete och plikter

I förrgår när jag åkte hem från Norge var det strålande sol och 22-23 grader i stort sett hela vägen från Göteborg och hem. Idag har det också varit varmt, men inte som igår. Det var molnigt på förmiddagen men trots det var det kortbyxväder. Det har varit en dag med härligt arbete ute i trädgården. Gräsklippning, plantering, omplantering osv. Solen kom efter lunch och jag åkte då till Blomsterlandet och köpte lite olika sorters högväxande gräs som jag ska prova på altatan. Jag fann då också pionlökar till bra pris och när jag skulle plantera dessa visade det sig att det var snusttorrt i alla rabatter. Det blev att ta fram vattenspridaren och så vattna överallt.

Jag har också gjort i ordning bilen för försäljning. Den har tvättats, skurats och dammsugits och jag hoppas nu jag lyckas få någon intresserad av den gamla saken. Mer om det här.

Efter det skulle jag göra i ordning lasträcket som jag köpte samma dag jag var och hämtade bilen. Det hade visat sig att det var nästintill omöjligt att justera i sidled. Två timmar senare, en och annan svordom och en god del arbete var allt i toppskick igen. Isärtaget, justerat, smort och ihopsatt. Nu fungerar det och sitter som det ska. Kajakfästena är på och jag hoppas bara nu det blir paddling i morgon kväll. Det är Friluftsfrämjandets kajaksektion som drar igång årets turer.

Det ska bli toppenkul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0