Skridskois

Isarna lägger sig. Både här och i Sverige. Det ramlar nu in dagliga rapporter från Friluftsfrämjandet och skridskonätet om sjöar som har åkbar is. Här i Norge har det på många sjöar (lite i höjden)  nu varit skridskois i en månad. Vi tog bara slalomskidor med denna gång eftersom fjorden ännu inte är helt bärig. Nästa gång, då tar vi båda dlerana med.

Det är idag tio grader kallt och det ska tydligen bli ännu kallare. Det är snart en vecka sedan jag var ute och om det inte blir varmare kommer jag troligen inte heller ut. Jag skulle varit en tur på byn idag, men extravakt gör att jag går direkt till jobbet efter frukost.


Bilden lånad av; www.luleå.se hemsida

Kommentarer
Postat av: HerrEriksson

Herlig bilde!

2008-12-30 @ 22:54:00
URL: http://nicopia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0