Web-radio

Jag har fortfarande inte, trots fyra månader i landet, lyckats vänja mig vid svensk radio. Programmen är ibland otroligt slitsamma med tuffa eller hurtiga programledare som gör allt för att skapa sig ett namn och bli kändisar och att kanske på sikt få leda ett större, ett bättre eller ännu mer populärt program. I tillägg kommer man ju då tjäna ännu mer pengar.

När man sedan kommer till reklamen är den väldigt amerikaniserad. Mörka mansliga röster. Massor av emerikanska ord och uttryck och överhuvidtaget väldigt tjatig och bråkig. Jag har som jag skrev en gång tidigare alltmer gått över till P4 på radion på nedervåningen. Allt passar såklart inte, men med stigande ålder har utbudet blivit bättre.

På övervåningen lyssnar jag däremot alltid på webradio och då gärna norsk sådan. Det är inte mycket som är bättre i Norge enligt min åsikt, men radion är en sak som är det. Bra programledare, lagom prat, lättsamt, hyggliga gäster och väldigt blandad musik. Inte bara som på Rix Fm och Mix Megapol där samma låtar tjatas om, gång efter gång, timme efter timme.

Min egen favorit för stunden är Radio Norge, men även NRK P4 går bra att lyssna till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0