Vipera berus, dvs Huggorm

Detta blogginlägg ligger efter systrarnas önskemål på egen sida som man kan bläddra förbi.


Denna lilla krabat låg i godan ro och njöt solvärmen mot en bergvägg. Jag var i valet och kvalet om jag skulle peta på honom för att få lite action, men tyckte sedan synd om honom. Han skulle ju säkert blir räddare än vad jag var. Jag gillar ju inte orm i det hela taget, även om dom samtidigt är fina.'






Hur som helst så vaknade han och hade ingenstans att fly så jag lämnade honom i fred i solen.

Kommentarer
Postat av: Siva

Vi bor altså i et skikkelig ormebol. Et flott eksemplar. Han ser stor ut.

2008-09-11 @ 11:26:22
Postat av: HerrEriksson själv

Fem ormar på en sommar är väl ingentng om man tänker på hur mycket vi har varit ute i naturen...



Men lite ärkligt är att jag tror alla huggormar vi sett varit just helt svarta?

2008-09-11 @ 11:32:39
Postat av: Sivan

Black adder alias Mr. Bean!

2008-09-13 @ 09:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0