Tisdag och vackert väder

Tisdagen var som systeryster skriver här någonstans, vacker och varm. Det var nästan lite sommar igen och vi passade på att göra uteaktiviteter. Det var rensning av blomrabatter, klippning av gräs, målning av fönster (det närmar sig slutet nu), uppmontering av spaljeerna som Sivan fixat  och så satt vi ute och åt lunch. Sivan var också iväg en tur till trädgården.

Sista penseldragen vid uteplatsen/grillplatsen

På eftermiddagen tog vi fram Vespan och begav oss ner på stan. Det var härligt at åka vespa igen! Jag hade lovat att bjuda på kaffe och en glass i hamnen. Det var egentligen Telias butik vi skulle bege oss till då jag stärkt av framgången av datorn gav mig på den icke fungerande telefonen. Den har slutat fungera (det vet dom som försökt ringa)  och tutar bara upptaget. Det är vä troligen splittern som lagt av och då är frågan om jag ska betala en ny efter bara 4 månaders användning? Nu var inte Telia öppet utan de hade inventering så det blev ogjort ärende.

Sivans senaste vindruvetillskott, en Zilga med blå druvor

I stället drack vi kaffe i solsken och begav oss sedan hemåt. Men först tog vi vägen förbi ett par VVS-firmor för att titta på alternativa duschkabiner vi funnit intressanta. Vi var också för första gången inne på butiken Netta och handlade lite småtteri som vi ska ha idag om vi kommer oss ut på tur. Det var en liten härlig butik med bara det allra nödvändigaste. Helt enligt min mening och jag undrar om do är så billiga som dom skulle kunna vara med den beliggenheten och det utbudet. Jag får återkomma i ämnet när jag vet mer.

För stunden väntar jag annars mest på att solen ska skingra de sista molnen och att Sivan ska vakna. Hon blev lite avis på min tur runt Gröänsö för två veckor sedan och därför har vi planerat att göra om den idag. Bara det blir väder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0