Tisdag morgon och på väg västerut

Så har vi återigen kommit till dagen D. Dagen då det är dags att åka och jobba. Dennan gång är det i fjorton dagar, eller ska jag säga nätter. Det är lite träning inför oktober då jag i den perioden har 16 nätter på 16 dygn. Denna gång bara 13. Det blir i stort sett heltid vilket är välkommet då vi kommer till lön (jag sliter fortfarande med restskatten) Då kan jag jobba på årets sista tre månader och så får vi se vad som sker till nästa år.


08.00 i området. Regnvåt asfalt och dramatik på himlen

Det känns rätt okej att åka idag eftersom vädret nu går åt det sämre. Det är grått och trist ute. Det har regnat och är lite kyligt. En alldeles normal höstdag som man precis lika gärna kan sitta i bilen. Belöningen kommer efter 7-8 timmar då jag får träffa Sivan för första gången på en vecka. Vad som är lite slitsamt är resan dit. Eller resan på de norska vägarna. För det spelar ingen roll om jag åker klockan 8 eller klockan 10. För oavsett kommer köerna göra att jag inte är framma förrän klockan 18. Varje dag står det i princip helt still på eftermiddagen. Kön börjar vid Oslo centralstation och så köas det ända upp till toppen på Solihøgda (det är halvvägs till Hønefoss). Sen lättar det lite och man kan oftast köra i både 60-70.

Gårdagen ägnades på fönsterskrapning, tvätt och städ. Jag var och handlade och bara det gick på 600 kr. Det var mat som jag ska ha med mig till Norge under dessa två veckor. Sedan blir det ett par saker ur frysen vilket borde innebära att jag har mat för ca 1000 kr med mig. Jag vet inte om jag har frys, men chansar på det. Annars får jag försöka snika in lite mat på jobbets kök. Det borde i alla fall i stort sett räcka. Jag får komplettera med mjölk, fruk och grönt så småningom, men det till överkomliga priser.

Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0