Söndag och allt som vanligt på en söndag

Gråväder. Inget regn och heller inte kallt. Det är så att säga inget väder alls. Varken att vara ute i eller att vara produktiv inne i. För om jag skulle få för mig att göra något skulle det krävas en rejäl (eller gärna flera) strålkastare för att få ett bra arbetslyse. Sen är det ju detta med söndagar som jag nästan alltid lider av. Tristessen och med Sivan i Norge finns det inte så mycket som piggar upp.

Jag har idag legat på soffan och tittat på Tilde de Paula och Nyhetsmorgon. Sedan  fortsatte jag med Idol som nu på helgen går i dubbla upplagor. Jag har aldrig tittat ordentligt på Idol och nu när jag sett snart 40 minuter så förstår jag varför. Jag tänker att stackars människor som sitter i en sådan jury. Tänk vad mycket dumt dom måste stå ut med att höra. Både i sångväg, men även från människor med en självkänsla som inte är helt i samklang med sångrösten.

Nej, söndag. Det blir nog till att glädja mig till något gott att äta till kvällen Igår gjordes pannkakor som sedan fylldes med köttfärs som kryddats med jalapenos, chili, tacosause, vitlök och tomat. Ovanpå ströddes en blandning av parmesan och prästost (mest matinfo till Sivan som nu äter norsk fiskpudding).


Dagens väder just nu. Det är sant :-)

Kommentarer
Postat av: Sivan

Jeg gleder meg til å spise din mat igjen. Fiskegrateng er ikke gæernt, men din mat er BEST!

2008-09-08 @ 00:29:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0