Söndag (igen)

Den som återkommande läser min blogg vet att jag har problem med söndagar. Varför kan man undra eftersom söndagar idag inte är så väldigt annorlunda än andra dagar. Den enda skillnaden är att en god del butiker inte är öppna och sedan den kanske största skilnaden av de alla....

Söndagen tycks fortfarande vara präglad av religionen och vilodagen. De allra flesta slappar och gör just ingenting vilket också får till följd att det heller inte är idé att att arrangera något eftersom igen kommer.

Jag blir då seg och avslagen och i går gjorde jag inte mer än de sista penseldragen på fönstren (det finns ett par kvar som inte hade behov att målas). Jag klippte gräset och var en sväng på byn (bara för att konstatera att det var helt tomt) och så åkte jag runt och kikade på stan med Sivans vespa.

Nere i hamnen var det full fart. Det var kö (både lördag och söndag) för att få upp båtarna. Tydligen är det tradition att båten ska upp den sista helgen i september och att den sena och kallare hösten är här sedan. Tänk, hela oktober kan vara makalöst vacker och med en god dagstemperatur. Jag satt föresten ute och åt lunch igår med. Det var lite svalt när vinden kom åt, men annars toppenvarmt.



Jag har såklart inte kommit i långbyxorna ännu men måste nog ge mig för grupptrycket.  Folk börjar titta märkligt på mig och det är klart att det säkert ser lite lustigt ut när jag står i kö vid kassan i t-shirt och shorts och tjejen som står framför mig har långa höststövlar och vad jag tycker en tunnare vinterkacka. Å andra sidan, vem är den märklige när temperaturen är 18-18 grader. Jag i shorts eller hon i vinterjacka?

Kvällen var också söndag. Inget på tv utan i stället poppades en stor skål popcorn och så tittade vi på film. Jag och Desmo, vanföringen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0