Regn och sol

När man läser olika bloggar nu så inser man att det handlar mycket om väder Det är väl självklart eftersom det är en årstid där det växlar mellan regn och kyla på den ena kanten och så sol, värme och i prncip badtemperatur. Det är faktiskt 17 grader i vatnet ännu för den som är av det djärva slaget.

Inatt regnade det och så var det helt grått i morse. På vädret igår lät det som om just Västervik skulle kunna få bra väder idag (eller var det jag msom bara lyssnade väl optimistiskt) och jag lite svagt tänkte att jag skulle få på kajaken och komma mig ut på en tur. Så i stället slappas det och sitts vid datorn och när jag plötsligt tittar ut genom fönstret är det rätt så ljust ute. Jag ser till och med en liten strimma blå himmel borta över hustaken.

Så hoppet återkommer och jag ska bege mig ut i köket för att steka ett par ägg. Har jag tur blir det kaffe och äggsmörgås till lunch ute på en eller annan klippa. Och du Sivan! Jag lovar att ta telefonen med mig och att dessutom låta meddela så fort lagt i och dessutom närjag paddlat färdgt.

 Bifogar en bild till Sivan på gårdagens middag.


Stekt potatis, köttbullar och gräddsås

Kommentarer
Postat av: bitte

mmm maten ser väldigt god ut

2008-09-09 @ 11:41:20
URL: http://blondiesliv.blogg.se/
Postat av: HerrEriksson själv

Ölen var nästan ännu godare :-)

2008-09-09 @ 18:35:57
Postat av: Sivan

Uhmmmm, det så godt ut. Og det med mobilen oppdaget jeg av meg selv da du hadde tatt et bilde hvor den var med. Takk for det.

2008-09-09 @ 23:24:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0