Pizzeria Acapulco i Västervik


Ser fram emot att prova deras pizzor

I fredags när jag var på stan käkade jag lunch ute. Som vanligt var det mitt på dan jag var nere och som Pavlovs hundar hinner jag bara i till centrum så är jag jättehungrig. Först hade jag tänkt prova McDonalds nya hamburgare, men bestämde mig vid närmare eftertanke att dom bara är.... HAMBURGARE och av samma sort som vi har hemma.
I stället fann jag Acapulco, en pizzeria som gjort reklam i morgontidningen denna vecka.

Väl inomhus visar det sig vara en ljus och trevlig pizzeria. Trevlig personal och med det bästa av allt. Riktigt kött till kebaben (ett vilkor för att jag ska äta kebab). Här intogs således en kebabtallrik som var perfekt tillagad. Spröd pommes, välstekt kebabkött och fräsch sallad. Dessutom var portionen väl tilltagen t o m för en storätare som jag. Skulle det vara något att klaga på var det i så fall den, enligt mig, lite tama såsen som tycks vara karaktäristisk Västervik.


Kort och gott..... Betyget för Acapulco blev så här långt, bäst i test och rekommenderas starkt för den hungrige.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0