På turer med vespan


Sivans Vespa Piaggio 200cc

Igår blev det ute på stan. Vädret var inget att klaga på, men vid 11-tiden såg det ut att bli grått i horizonten och dessutom började det blåsa. Jag trodde det var det annonserade ovädret som var i antågande och bestämde mig därför att göra stan. Nu är ju detta en pytteliten stad och även om man går väldigt sakta tar det just inte mer än ett par timmar att göra den.

Jag gick runt och titta som vanligt på saker och folk och det enda som slog mig var att det nu var en hel del rusmissbrukare ute. Utanför Västerport satt en man i bar överkropp och som hade packat upp innehållet över bänk och asfalt (kanske var det allt han ägde). Likaså var det ett gäng ungdomar som drog runt i centrum och som också såg ut att ha fått lite för mycket av ett eller annat. De vanliga alkoholisterna hängde såklart i centrum och delade det de hade. Kanske polisen borde ta och städa lite här eftersom det ger dålig reklam med folk som får härja fritt i centrum.

Nere vid Lilla Strömmen råder ännu full blomning

På väg hem stod Lions och sålde ankor. Det skulle bli ankrace på eftermiddagen och jag köpte tre stycken eftersom jag ville att Sivan och jag skulle vinna en resa. Nu är det så att jag aldrig vunnit på lotteri i hela mitt liv och därför sällan, väldigt sällan köper lotter. Denna gång var ett undantag eftersom pengarna skulle gå till välgörande ändamål.

Eftersom detta inte skulle ske förrän klockan tre hann jag både till affären och köpa spackel och bredspackelspade och sedan hem för lunch. Det blev ett par grillade korvar med bröd och en byersk ute i solen på altanen. Sommarvärme rädde och vinden som blåste var bara skön.

Grillad korv med bröd och en bayersk i höstsol

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0