Nytränad och välfriserad

Idag var jag tvungen att gå till en frisör. Det är inte speciellt kul när man har en som efter över ett år fungerar bra (den kurdiske som klippte som han ville). Jag har gått runt och tittat och sett att det finns gott om frisörer hä i byn. Tyvär tycks de flesta vara av det trendiga slaget och det stämmer illa med både min ekonomi (för stunden svag) och min egen önskan om frisyr.

Jag ska ha det kort. Som en militär eller möjligen polis (i allafall som en polis såg ut förr). Det ska vara en cm bak och två och en halv uppe på toppen. Det innebär att man klipper det mesta med maskin och de trendiga tar utan att blinka 300-400 kronor. Dom ägen inte skam. För tänk att det håret som tar 6 minuter att klippa, vad ger det för timpeng?

Jo enkel huvudräkning säger att det blir tio klippninga per timme gånger åtta timmars dag ä lika med 24000-32000
kronor per dag. Jag vet väl jag också att ingen klarar så mycket per dag, men då ska man ha i åtanke att vissa saker man gör hos frissan kostar betydligt mer 400 kronor. Men låt oss för nöjes skull säga hälften då har vi en inkomst på 12-16 tusen. PER DAG!Eller om du fortfarande tcker jag tar i för mycket så säger vi en fjärdedel, dvs 21/2 kund per timme. Lönen är då 6000-8000 per dag. Det blir en del per månad det också.

Nåväl, nu har jag provat en herrfrisör som var okej, Varken mer eller mindre även om han verkade vara en hygglig man. Priset då? Det slutade på 250 kronor, dvs 75 kronor dyrare än i Norge!

Är det ett vanligt pris frågar jag då dig käre läsare?


Skulle man nuförtiden få en bild som man var nöjd med skulle armarna
vara dubbelt så långa ;-)

Kommentarer
Postat av: Sivan

Er du ledig på markedetet? Jeg er en norsk kvinne som søker en svensk veltrent og nyklipt mann.

2008-09-09 @ 23:31:46
Postat av: HerrEriksson själv

I så fall är jag ledig, annars inte! ;-)

2008-09-10 @ 08:44:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0