Nattfrost

Inte ännu, men det kommer och det troligen snart. Dynorna på temöblerna är inplockade. Kvar ligger bara ett par små sittdynor till ett par små stolar. De sitter vi på till lunch om den äts ute. De stora dynorna ligger för närvarande gömde inne i vardagsrummet eftersom de tas fram lite då och då när det erbjuds en stunds sittande i solen.

Solen ja! Den skiner från en lika blå himmel idag. Förhoppningsvis bler det lika varmt och gott som det var i går eftermiddag då det var riktig sommar. Jag låg och slappade, solade på en brygga i går eftermiddag iklädd bara så mycket som krävdes för att vara anständig.

Morgonsol över innegården

Dagen idag ska vigas åt fönstermålning (har jag tänkt, men vi får se vad det blir) och sean ska jag på stan för att handla lite småtteri. Men samtidigt tänker jag att man ska passa på att vara ute så mycket som går just nu. I helgen har dom lovat kraftiga vindar och kulingvarning. Det skulle vara kul att vara ute och paddla då men eftersom jag inte har någon som blir med så står jag över. Det är alltid klokt att vara två i sådant väder eftersom olyckor händer. Även med flytväst och stor försiktighet.


Kryddlandet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0