Med cykel i Västervik

Idag var vi på tur i byn. Eftersom Sivan har köpt ny cykel så var hon extra sugen på att ta en tur ut. Jag hade lovat och så fick det bli. Vid lunch for vi iväg i sol och värme.

Sivan med ny fin Sjösalacykel

V tog cykelstigen ner till centrum och parkerade vid hamnen och när vi ändå var ute inviterade jag på lunch. Det fick bli restaurangen Mozarella där Sivan tog en kyckling i kebabbröd och jag en inbakad pizza. Portionerna var väl tilltagna  och mätta och belåtna cykade vi vidare.

Lunch ute i solen på Mozarella

Turen gick till båtsmansstugorna där vi var en gång tidigare i somras. Sivan ville titta lite mer och speciellt då på deras krydd och blomsterträdgård. Den var ännu fin, även om den god del hade blommat över eller sett bästföredatum.

Om Sivan är kort, hur skulle då jag få plats inne i stugan?



Café  Ackrells med kryddträdgården i förgrunden

Därifrån skulle turen gå upp till tapetbutiken, men vi var tvugna att kika in hur det stod till med blommorna i stadsparken. Det blommade ännu som tusan och det blev ytterligare ett antal blomkort .

Stadsparken


Ytterligare en rabatt i stadsparken

Så var vi nästan hemma och när vi ändå hade tagit så många kort på blommor så tänkte jag att jag kunde bjuda våra norska vänner på ett till och då på rondellen vid infarten som alla tycks vara så imponerade av. Den är nog just nu finare än vad den varit på hela sommaren.

Rondellen vid infarten

Sen finns det såklart ett antal parker och blommodlingar till att föreviga på bild, men man behöver ju inte ta allt på en gång som turist. Vi ska väl ta en vespatur en kväll också nu när vädret ändå tycks hålla i sig.

Väl hemma så vidtog målningsarbetet igen och nu är vi nog halvvägs med fönstren... Ett evighetsjobb som det känns.


Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0