Ledig dag = slappardag

Så har livet gått in i hemmodus igen. Idag är jag egentligen piggare än jag trodde, tilltrots den långa bilturen och sömnbrist. Sivan och jag har varit på stan och gjort lite ärenden. Jag hann ju bara komma hem så började näsan rinna och nysningarna avlöse varandra. Allergimedicinen var slut så det fick bli en tur på apoteket. Sen gjorde vi lite andra butiker innan vi åkte hem för att äta lunch. Sivan ville bjuda ute, men jag sade nej tack med tanke på att jag sedan ett par dygn går och ser fram emot en kebabrulle (med riktigt kött) till kvälen. Kanske ett glas rödvin eller en öl också.

Sivan köpte ett par spaljeer när jag var borta och dom har hon målat färdigt. Jag har under tiden lagat en tonfisksalad som vi ska ha med oss på helgens utflykt. Det är paddelhelg med friluftsfrämjandet igen och då ska det med mat för två dygn. Det blir i tillägg till det kyckling och salta biten, pasta och potatosmos. Maten är det absolut viktigaste när man är ute och det som man ser fram emot hela tiden. Mellan måltiderna ska det ätas mellanmål och godis och man ska dricka massor av kaffe. Det är ett härligt paddelgäng att vara ute med och i stort sett alla kan utan att skämmas unna sig både en öl eller ett par glas vin till kvällsmaten.

Spaljeer som ska upp på den nya uteplatsen

Jag har nu två gamla IKEA-bord stående upp och ner på gräsmattan. De håller sakta på att förvanldas från tväfärgade till svarta. De kommer passa bra in till soffan uppe i tv-rummmet. Jag ska nu vända dom och måla ovansidan innan vi sticker ut på en löptur.

Gamla IKEA-bord blir som nya

Hörs!

Kommentarer
Postat av: fånig dotter

Hörruduru! Nu är det väl dags att gå och kolla upp dina händer va? Jag gissar att det är det som är felet och inte att du börjar tappa stavförmågan på äldre dagar?? många kramar

2008-09-19 @ 18:42:11
Postat av: HerrEriksson själv

Så rätt gissat. Det är mitt högra ringfinger som blivit kortare och inte når ner till tangentbordet hela tiden....

Kram tbx

2008-09-19 @ 20:20:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0