Inne hos grannen

Igår kom vi äntligen igång igen. Boden som vi har och som vetter mot grannens tomt har vi tvättat och målat för länge sedan. Men bara på tre sidor. Vi tycker inte det känns så kul att stå inne hos grannen och arbeta när dom är hemma (boden är alltså helt vår och vårt ansvar). Detta trots att dom sagt att det bara är att komma oavsett dom är hemma eller inte.

Så därför har den sidan inte blivit något gjort med. Det beror säkert också på att det varit väldigt ostabilt väder i perioder då vi varit lediga. Nu bestämde jag igår att det skulle göras och jag försökte få Sivan att gå över. Hon tittade på mig och undrade om jag var riktiugt klok, eller om jag inte trodde hon var det. Efter en stunds köpslående fick kompromissen bli att vi båda gick in. Att hon målade gult och jag tog det vita. Dvs knutar och plank. I tillägg var jag tvungen att lova henne att vi skulle cykla ner till staden för att handla. Hon är fortfarande lite manisk på att cykla med den nya Sjösalan.

Inne hos grannen


Nästan färdiga, bara ett par stryk kvar

Sagt och gjort. Målningen gjordes bort på någon timme och sedan åkte vi ner till staden. Det var sol och varmt och fortfarande går vi i shorts och t-shirt. Det blev lunch på McDonalds (Sivan bjöd) och jag bjöd på kaffe och glass efteråt. Allt detta intogs på en bänk i hamnen samtidigt som vi kikade på folk som var på farten.

Kaffe med Solero i hamnen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0