Inlines eller lördag på stan

Eftersom vädret idag var utlivat dåligt med massor av vind inför kulingen som ska komma i morgpn hade jag planerat städning och allmän undandöjning inomhus. Nu tycks det som mina planer kullkastas. Vädret är även idag fint och jag kan för stunden inte se ett moln på himlen. Nu brukar det i och för sig växla på en timme eller så, men början ser lovande ut.



Därmed är det helt klart att städningen och de an dra inomhussysslorna skjuts på obestämd framtid. I stället är alternativen följande. Ta cykel, alternativt Sivans vespa och fara ner på stan. Äta lunch, alternativt fika på något ställe där vi aldrig varit. Gå runt och kika i butikerna och på folk. Kanske handla lite smått som jag behöver.  Det andra alternativet är att packa ryggsäcken med kaffe och bullar. Steka ägg och hamburgare och lägga mellan ett par franskaskivor. Därefter byta om och ta på inlines för att sedan bege mig ut till Hornsudde. En tur på ca 3 mil ToR.

Jag gör helt enkelt så att jag går över alla fönster en gång till. Denna gång med riktig fönsterfärg eftersom de är ordentligt grundade nu. När det är klart kollar jag in vädret, temperaturen och vindarna för att utifrån det fatta beslut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0