Hemma

Igår gjorde jag något man inte ska göra. Det började med att jag gick direkt efter jobbet och hämtade Sivans bil. Då verkstaden låg på andra sidan byn så tänkte jag att det vore lättare att göra det direkt då jag ändå var på farten.

Sagt och gjort.

Iväg med långa kliv och dryga förrtiofem minuters snabb promenad senare var jag där. Fick ut bilen utan problem och var hemma i hybeln strax efter nio. Fortfarande genomsvett klev jag in i duschen och sen var jag j inte trött. I stället bestämde jag mig för att åka och att stoppa och sova en stund efter vägen om jag blev trött.

Jag hade en riktig svacka och det var ett par mil efter Strömstad. Jag var då också hungrig och bestämde mig för att ta mig till Uddevallas jättelika köpcentrum, Torp. Där brukar vi stoppa och ät oavsett vilket håll vi än kommer från pga att det ligger så bra till tidsmässigt. Väl där och ett McDonaldsmål senare var jag på farten igen. En stor kopp kaffe och så gick de sista förtio milen i ett rasande tempo. Fast många timmar, det blir det. Denna gång lite över sju.

Väl hemma går var allt precis så gott som jag tänkt mig. Det finns mer att läsa om det här.

Idag har Anticimexmannen varit här. Han kikade i hålet i väggen och så berättade han lite om hur vi ska fortsätta detta arbete. Det är som väntat fukt i väggen hos grannen och nu ska vi fortsätta ta upp vägen hela vägen mot sovrummet. Nu hoppas vi att det ska finnas fukt i golvet också eftersom vi ändå räknat med att byta det så småningom. Vi tänker att vi kan ha lite tur i oturen.


Upptaget hål i vardagsrummsväggen som vätter mot grannen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0