Att valja bil

Idag nar jag var ute på promenad så gick jag och kikade på allt mojligt. Jag fick då syn på en massa bilar som stod på en parkeringsplats. Det forta jag tankte var att "hur kan någon vilja ha en del av dessa bilmarken".

Sen tankte jag att smaken ar ju som baken. Men lite senare fick jag syn på fyra bilar som stod bredvid varandra. Dom var valdigt lika och återigen vandrade tanken ivag. Tank vad det måste kosta att alla biltillverkare måste ha alla olika modeller. Alla ska se likadana ut och priset ska vara konkurenskraftigt, samtidigt som den på ett eller annat satt ska vara ver attraktiv an konkurenten.

Så tank vad det måste kosta. Var kan ta Toyota som ar stor har i Norge. Hur många modeller finns det av bara Toyota? 10, eller 20. kanske rentav 30 eftersom de olika landerna inte alltid tar in alla modeller utan dom mer skraddarsys for de olika kontinenterna. Hur många modeller har sedan Mitsubishi, Nissan och Honda? Saab och Opel? Chrysler eller FORD? Vad gør detta med priserna nar alla ska ha ett så otroligt stort bilprogram, aven om många delar ar gemensamma?


Bild kommer senare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0