Att sortera och radera foton

När man som vi relativt ofta är ute på tur, eller bara på farta och i princip alltid har kameran med blir det en hel del kort att hålla reda på. Föresten, att hålla reda på dom är väl det enkla. Problemet är väl lite luxusvarning på, men det är ju så att med en digitalkamera blir det inte ett kort då och då. Nej, speciellt inte om det är något som man är säker på kan bli en bra bild. Då kan det bli både 4 och 5 kort för att man inte litar på sig själv som fotograf.

I förra veckan var vi ute och paddlade en kväll. Med hem hade jag närmara 80 foton från hela turen. I förrgår var jag ute själv och paddlade och vill såklart visa Sivan allt som fanns att titta på. Det blev lika många kort til och på kvällens promenadur blev det säkert 20-30 foton till. Lägg därtill gårdagens vandring och helt plötsligt har denna vecka allt som allt givit ett par hundra foton som ska sorteras, väljas ut och kastas bort.

Och det är väl här det stora problemet börjar. Om jag nu ar tagit fem bilder av något fint så är det otroligt svårt att kasta bort fyra av dom. Det går nästan bara inte utan man får gå tillbaka flera gånger för att kasta lite då och då. Just nu ska jag föra över de bilder jag har på bildkortet till datorn. Efersomjag ska ut och resa så är det bra att ha tomt på kortet. Det blir lättare att städa nästa gång.

Här två bilder från gårdagen då vädret var kalas


Så liten, men ändå otroligt vacker.


Tänk vad man kan se avslappnad ut trots rusningen tillbaka (autofoto)

Kommentarer
Postat av: Sivan

Flott blomst og nydelig mann! Venter på deg!

2008-09-11 @ 11:24:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0