Att byta dörrkarm

Igår var det egentligen fönstermålardag, men då vädret fortfarande inte var pålitligt fick det vänte ytterligare. I stället var det fix inomhus och lite spackling av räckverk utomhus som gällde. Sivan i sin tur fortsatte med blommor och rabatter. Hur som helst så gick jag omkring inne och plockade när jag kom på at jag skulle flytta dörrkarmen från datorrummet på övervåningen, ner till köket där det fattas karm sedan vi tog bort portalen när vi flyttade in.

Dörrkarmen har gått bort och kortväggen öppnats lite grann

Sagt och gjort. Fram med skruvdragare och hammare. Det visade sig då att de inte var skruvad, uten spikad i väggen. Med MASSOR av stora långa, spikar. Efter en del slit och våld fick jag i alla fall loss den och då kommer nästa bakslag. Den är lite för smal för köket. Dvs man har satt en lite billigare dörrkarm i datorrummet. Det fick mig bara styrkt i min teori att väggarna där var uppsatta efter att huset byggts.

Vi har frågat runt lite, men ingen verkar veta om det är så, eller om väggen varit bärande. Nu bestämde jag i alla fall att väggen mot trappan skulle tas bort när vi ändå var utan karm. Det var inget stort med det utan något vi planerat att göra längre fram ändå. Det bara tidigarelades nu.

Ena kortväggen klar och det är gips ÖVERALLT!



Sagt och gjort. Jag ropade på Sivan som sa "Ok, kör på" och så började vi. Sticksåg, hammare, kofot och en liten slägga och ett par timmar senare var vi färdiga. Ett nytt rum och så bra det blev. Ljust och öppet och ett helt annat utrymme. Vi tog bort det otroligt billiga och slaskiga mattorna som var lagda på golvet också. De var så tunna at de inte ville ligga kvar utan rörde sig över golvet. Nu blev golvet tills vidare lite mörkt, men det och väggarna ska åtgärdas så småningom.
Så idag återstår att köra iväg hela lasset till soptippen.

Smidig Sivan visar gipsfot medan hon lossar kontakter

Först ska vi åka och köpa soffa för nu är vi trötta på att sitta på pinnstol och titta på tv....

Vissa är mer trötta än andra. Speciellt när det är Spiderman 2 på tv

God dag på er!

Kommentarer
Postat av: anna

oj, vad ni ligger i!!! blir säkert jättebra....men en soffa är ju inte helt fel...:)

2008-09-01 @ 10:15:20
URL: http://ttp://annashoffar.spaces.live.com
Postat av: Petra

ÅH vad fint det ser ut! Snyggt med skåpet där uppe, jag tror det kom mer till sin rätt.

Kram

2008-09-01 @ 12:48:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0