Gamla bilar

Det galler så klart inte mig. Detta gallar saker och ting.Jag tankte på det idag då jag åkte till jobbet. Jag har haft min bil i tre år och den har varit kalasfin. Liten och pigg med en stor och harlig motor som gjort bilen till en racer som alltid haft lite ertra att de nar det kravts. Nu har den plotsligt blvit gammal.

Motorn ar som tidigare och spinner fortfarande som en katt (ar det inte så man sager och v 6or). Vad som nu plotsligt blivit attatt det knapper och dunkar lite har och var nar det går lite fort, eller blir lite guppigt. Ibland kanns det som om något ska lossna. Jag ska bara gora mig av med min restskatt så får det bli verkstaden och bilprovningen efter det. Då blir det dom och om det visar sig att bilen definitivt ar i utforsbacke kommer jag salja den så fort det bara går.

Min kamrat Sivan och jag har redan tittat ut vad vi vill ha i stallet den dagen vi byter. Vi ska bli gamla och kopa Volvo.

Klockan ar halv fem och jag sager "God morgen" och ser fram emot att om bara ett par timmar få gå hem och sova.

Kommentarer
Postat av: Kamerat Sivan

Hold tomlene opp for min bil i disse dager i alle fall. Er du heldig så slipper du å ta kollektivt hjem igjen....God natt og god vakt!

2008-09-12 @ 17:26:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0