Ankrace med Lions

Så var det då dags. Klockan närmade sig 15 och det hade samlats en hel del folk i hamnen för att bevittna racet som skulle gå av stapeln. Själv hade jag inte tänkt vara med, men tänkte om eftersom vädret var så vackert.  Jag tog återigen vespan och åkte ner till hamnen och Lilla Strömmen.

Här hade man gjort en liten bana från hamnbassängen och ut i strömmen, mellan de två broarna. Räddningstjänsten hade arrangerat en liten bana på ca 20 meter (max) och i det att ankorna släpptes i var det tio sekunders intensiv spänning innan de plockade upp den första ankan i målgången.


Vann vi något presentkort på resa då???

Självklart inte :-)


Precis en sådan traktor som jag vill ha av Sivan när jag fyller



Nätkassarna med ankorna knyts upp



Där går den dramatiska starten. Nästan prick på utlovad tid



And the winner is????  Inte Sivan och jag i alla fall


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0