Amerikanska banker och nordisk ranta

Så har det idag visat sig att det inte bara ar en bank, utan nu foljer de andra också efter och uppvisar resultat som ar icke barande. Stora hål (som måste fyllas) och man pratar om 40 milljoner dollar i en av inveseringsbankerna bara for att den ska overleva.

President Bush och republikanerna står infor en jatteutmaning nar dom ska forsoka overbevisa det amerikanska folket att deras ekonomiska politik ar den ratta for att få ladet på fotter igen. Sankta skatter, minde offentlighet och profiten ska styra landet. Det kanske ar en anledning till att dessa investeringsbanker går omkull. Man suger ut pengar så lnge det går och sedan vill man inte ta ansvar langre. Det blir grejor att gå till val på...

Forvånande ar att det fortfarande inte ar några stora nyheter i svenska tidningar. Det tycks som om det påverkar Sverige otroligt lite och jag vet inte hur borsen går for narvarande.

har i norge pratar man inte annat på nyheter och i tidningar. Borsen gick back 7 % idag med vilket var ungefar samma  som igår (det innebar 70 milijoner NOK). Penarna strommar ut och man menar att det handlar om att man inte bara ar en bors, utan aven en oljebors. Det ar val så att forr eller senare så får man betala, det galler alla. Och som vi alla vet, att ju hogre opp men befinner sig, desto hårdare faller man.

Jag har två dagar kvar har till lands. Det ska bli spannande att se vad som sker. Idag ar det rikugt kallt ute, Minusgraderna borjar komma har till lands och på en del stallen var det minus tre grader eller mindre. Det innebar att snøn kommer snart...

Det ser jag fram till

Kommentarer
Postat av: anna

här är också kallt, pluggade i kupévärmaren igår och det var såååå skönt att sätta sig i varm bil när jag började 6 i morse.

2008-09-16 @ 23:16:11
URL: http://annatanker.blogg.se/
Postat av: systeryster

Nog är amerikanska banker och försäkringsbolag ett hett nyhetsämne här i Sverige också. Senaste månaden har svenska börsen gått ner drygt 8% och drygt 26% under hela året. Mycket trist!!! Men jag brukar göra som strutsen, gömma huvudet i sanden och låta bli att kolla :)

Vi tar vädret istället. Mycket trevligare... Det är en grå men mycket skön dag här i dag. Har just skickat iväg min annons. Ska snart gå ut i trädgården och pyssla lite med mina växter, bäst att flytta in en del innan första frostnatten kommer. Vi plockar fortfarande in ca 10 cocktailtomater om dagen. Lagom portion att njuta av. Citroner och fikon får mogna färdigt inomhus, om det funkar...

Men först av allt ska jag ha en kopp kaffe!!!

2008-09-17 @ 10:38:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0