Allergi mot något?

Som någon minns så blev jag plötsligt i gott vuxen ålder allergisk i våras. Jag vet inte mot vad och det följer inte heller något mönster, för utom möjligen vackert väder. Kan man vara allergisk mot det?

Under sensommaren har det varit rätt okej, men i och med det varma och vackra vädet har snuvan återkommit. Det är som att vrida på en kran när jag står upp på morgonen. Snoret som är nästan lika tunnt som vatten rinner hela tiden och tar jag inte någon tablett fräser jag lätt upp en halv hushållsrulle på en förmiddag.

Nu har jag tack och lov alltid några tabletter hemma som jag kan ta och ett par timmar senare så har det gett med sig. Så där befinner jag mig nu. Jag sitter här och väntar och är nog redo för trädgårdsarbete om ca 45 minuter.

Föresten så har min livskamrat åkt iväg för att jobba. Jag skjutsade henne till bussen klockan åtta och det innebar att det blev lungt och stilla här i huset och Desmo och jag kunde njuta tystnaden. Det gjorde vi också. I tjugo minuter!


Sen var det bara trist att vara utan den skrattande, skravlande och lätt maniska norska kamraten...

UPDATE: Klockan är nu halv tre och trots dubbel dos tablett har snuvan och .ögonrinnandet bara blivit något bättre. Det mest konkreta som hänt är att jag blivit trött (biverkning) så nu går jag till sängs ngn timme!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0